© Copyright 1996-2004

  Toate drepturile rezervate*

 © ANGHELUS  I .ION GABRIEL 

                                 & collaborators


           BUCURESTI-1996

 

 


PROPUNERE:

*PROGRAMUL de INFORMATIZARE JUDICIARA  si de INTERACTIVITATE COMPUTERIZATĂ*

 

SISTEMUL  de INFORMATIZARE JUDICIARA si de COMBATERE DEONTICA a CORUPTIEI in SISTEMUL JUDICIAR ROMAN*

"MAJOR" CSM MJ/RO*

© Copyright 1996-2004

  Toate drepturile rezervate*

 © ANGHELUS    I .ION GABRIEL &

                                        collaboratoryes

        BUCURESTI-1996

 

Avocat ANGHELUS ION GABRIEL

site web www.avocatanghelus.go.ro

e-mail avocatanghelus@go.ro

avocatanghelus@mymail.ro

Tel. 0721 736 034

 

 

Generalitati privind Know how-ul deontic Bona fides

si sistemul informatizat de reforma a Justitiei romane

 

Din acest program destinat JUSTIŢIEI ROMÂNE, pe latura interactivităţii deontice şi fluxului informaţional legislativ şi de practică judiciară, o parte componentă foarte importantă este reprezentată de SISTEMUL „M.A.J.O.R.”-C.S.M.-M.J. 2002/RO proiectat ca centrul vital de interactivitate informaţională a activităţilor judiciare, de ajustare dinamică şi de echilibru metodologic în reforma JUSTIŢIEI ROMÂNE.

( Doctrina metodologica de combatere a coruptiei si Tehnologia informatizata pentru sistemele echilibrate „LOGICA DINAMICULUI CONTRADICTORIU & DEONTICA BONA FIDES" elaborata de av. Anghelus I.G)

 

Înainte de prezentarea KNOW-HOW-ului deontic bona fides implementarea sistemelor de informatizare interactivă presupune următoarele:

- REŢEA „on line” de calculatoare (cca 250 unit.) cu centru informatic în MINISTERUL JUSTIŢIEI, mai precis CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII.

Fiecare instanţă judecătorească din teritoriu va dispune de un terminal obişnuit specializat pentu sistemul „ M.A.J.O.R.” al cărui hard şi soft va fi conceput simplu şi eficient pentru:

-comunicarea la centru de date statistice;

-primirea instantanee de date, legislaţie nou intrată în vigoare, practică judiciară, decizii ale CSJ etc.;

-linie de tele-conferinţă, ori varianta de site-uri de comunicare interactivă între şefii instanţelor şi diferitele compartimente de decizie din M.J.

-conectarea la Internet şi formarea de site-uri profesionale prin care magistraţii pot dialoga şi/sau publica articole de specialitate, comunicări ştiinţifice şi multe alte probleme din ştiinţa şi practica contemporană a DREPTULUI.

De utilizarea terminalului MAJOR vor răspunde operatorul specializat si şefii instanţelor de judecată vor asigura condiitiile de confidentialitate iar accesul la bazele de date protejate (MAJOR) va fi selectiv, funcţie de atribuţiile magistratului însărcinat cu gestionarea acelor canale ce vor fi în mod obligatoriu parolate.

Pentru toate celelalte FUNCTII COMUNE INFORMATIZATE ( site-uri profesionale, e-mail şi de informare legislativă, linie transmitere date statistice, teleconferinta) se va asigura accesul liber tuturor magistraţilor din cadrul instanţelor, singura condiţie fiind utilizarea numai în scopuri profesionale.

Pentru sistemul M.A.J.O.R./RO (în afară de calculatoare servere, scanere, imprimante), va mai fi necesară dotarea cu micro-camere de luat vederi, suport de stocare a înregistrărilor audio-video, (de regulă, stocarea digitală), arhivă protejată strict, operare independentă faţă de cealaltă componentă a interactivităţii informaţionale comune.

Utilizarea M.A.J.O.R. / RO este distinctă, după regulamente şi măsuri de confidenţialitate stricte, cu operatori direct subordonaţi CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII. (CSM)

Pe lângă masurile organizatorice şi de logistică, care în general nu sunt complicate şi nu comportă cheltuieli mari, (dacă se aleg soluţiile simple şi fiabile,) in paralel urmează să se adapteze şi legislaţia prin modificările actelor normative în domeniul respectiv.

II – MODIFICĂRI LEGISLATIVE:

- LEGEA pentru organizarea judecătorească 92/1992.

Art.11, 19, 30-37, 47, 55-67-70

Titlul V CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII

Art.71-74

Titlul VI DREPTURILE ŞI ÎNDATORIRILE MAGISTRAŢILOR

Titlul VII RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ A MAGISTAŢILOR

Art.94 Abateri disciplinare

96- „acţionarea disciplinară” Art.96-103

Titlul VIII PERSONALUL AUXILIAR, AD-TIV…

Art.105, 108

Art.113 REGULAMENTELE PENTRU ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA COMPARTIMENTELOR AUXILIARE

·        Toate celelalte acte normative, regulamente şi ordine ale M.J. interioare care trebuie adaptate corespunzător.

 

 

·        Nota Bene:

DEONTOLOGIA- „stiinta a ceea ce ar trebui sa fie"

(In acceptiunea lui GIORGIO DEL VECCHIO)

 

(Propunere de aplicabilitate practica a „DEONTICII BONA FIDES"inspirata din viziunea secventiala si dinamica bazata pe „LOGICA DINAMICULUI CONTRADICTORIU"(Stephane Lupasco) descrisa si intemeiata ca baza stiintifica si metodologica pe lucrarea „PARADIGMA PSIHOLOGICA A BUNEI CREDINTE IN STATUL DE DREPT")

 

 

Programul

DEONTIC DE COMBATERE A CORUPTIEI DIN SISTEMUL JUDICIAR ROMAN SI DE MONITORIZARE OFICIALA

a ACTIVITATILOR JUDICIARE.

 

Programul

„M.A.J.O.R." C.S.M.-M.J./ /RO

Monitorizarea Activitatilor Judiciare Si Organizarea Reformei<-Consiliul Superior Al Magistraturii- Ministerul Justitiei / Romania

 © Copyright 1996-2004

  Toate drepturile rezervate*

 © ANGHELUS  I .ION GABRIEL  & collaboratoryes

           BUCURESTI-1996

 

Motto:

Fundamentum Justitiae est FIDES" - M.T. CICERO-

 

 

Cuprins:

Capitolul I Argument – INTRODUCERE

Capitolul II Descriere generala – Aspecte tehnice – Modalitatea deontica de functionare

Capitolul III OBIECTIVE :

Scopul I - Asigurarea functionarii optime a Justitiei

·        Baza de date dinamice si obiective. Material probator in activitatea de control si in ACTIUNILE DISCIPLINARE pe rolul C.S.M.

Scopul II- Material didactic obiectiv absolut necesar I.N.M.

- Date statistice necesare serviciului Documentare, Informatica si Directiei Legislatiei si Studii din M.J.

- Date necesare cercetarii juridice- Consiliul Suprem Legislativ Ministerul Justitiei etc.

- BAZA DE DATE necesara C.S.M. pentru activitatile de EVALUARE si respectiv RECOMPENSARE PROFESIONALA.

 

 

 

 

Capitolul I

INTRODUCERE – ARGUMENT

Sistemul propus este doar o simpla schitare a principalelor linii de conturare a aplicabilitatii deonticii bunei credinte si a informatizarii in domeniul JUSTITIEI ROMANE.

Faptul ca propunerea pare radicala si se bazeaza pe folosirea tehnicii de calcul, nu trebuie sa conduca in mod simplist la concluzii pripite. Dimpotriva, trebuie meditat asupra tuturor consecintelor si efectelor benefice ale acestei perfect posibile implementarii valoroase.

Sistemul propus se adreseaza acelei mari dorinte a practicienilor si teoreticienilor DREPTULUI ROMANESC DE A DECLANSA RENASTEREA JUSTITIEI ROMANE. Din acea necesitate inexorabila de siguranta si securitate juridica in activitatea de zi cu zi a infaptuirii ACTULUI DE JUSTITIE , al Actului de DREPTATE in finalul si pe fondul spetelor deduse judecatii.

Acel „DEZIDERAT MIRCEA DJUVARA"; (idealul solutiilor complet exacte in activitatea de judecata)

ARGUMENTE:

·        Schimbarea totala si ireversibila in bine a actului de justitie.

·        renasterea increderii in justitie si in puterea judecatoreasca.

·        intronarea definitiva a rigurozitatii, ordinii, solemnitatii si demnitatii actului de infaptuire a justitiei in sedintele de judecata

·        eliminarea si prevenirea SPONTANA a coruptiei cu iz disciplinar sau chiar disparitia traficului de influenta, falsul intelectual, abuzul in serviciu contra intereselor persoanelor, denegarea de drepate... etc.

·        prevenirea si eliminarea malversatiunilor judiciare , a sicanelor procesuale

·        eliminarea si reducerea progresiva a erorilor judiciare; solutii dinamice catre efincietizarea si celeritatea necesara solutionarii cauzelor judiciare

·        restabilirea instantanee a adevaratelor valori, aparitia unei miscari concurentiale  naturale si  spontane de inclinare a profesionalistilor dreptului catre rigoare judiciara, buna-credinta ,pregatire profesionala, eficienta incununata de succes social si profesional , concurenta si echilibrul spontan in profesiile care participa la actul de judecata.

·        Stimulare concurentiala si motivatie spontana atat in randul membrilor completelor de judecata – corpul magistratilor - ,atat la nivelul organului de cercetare penala , cat mai ales in randul  judecatorilor, avocatilor si consilierilor care apara drepturile si interesele legitime ale persoanelor fizice si /sau juridice  in faza de judecata.

·        Tendinta liber consimtita de asumare a increderii si respectarea obligatiilor si indatoririlor profesionale , echilibrarea sistemului judiciar modernizarea si refacerea procedurilor perimate

·        Scaderea drastica a fraudelor si a erorilor judiciare

·        Un numar tot mai mic de hotarari judecatoresti nelegale si netemeinice

·        Uniformizarea practicii si a doctrinei la nivel national prin efectul rapiditatii de prelucrare si de informare electronica de la instante folosindu-se acumularile succesive de experiente judiciare pozitive din bazele de date rulate intre factorii de decizie din M.J.

·        Noi dimensiuni pragmatice si deontologice in protejarea valorilor supreme ale magistratului , oferind metodologii si proceduri nebanuit de utile pentru C.S.M. si M.J. , inclusiv aspectul deloc de neglijat- acela de a a obtine in timp scurt esantioane si date obiective in deciziile privind recompensarea si/ sau controlul profesional , promovarea magistratilor valorosi , combaterea si sanctionarea magistratilor care depasesc limitele conduitei deontologice profesionale,

·        renasterea increderii si motivatiei in randul profesionistilor Dreptului , determinarea si elaborarea unei grile benefice de remunerare si recompensare de merit , eliminarea tensiunilor si suspiciunilor care planeaza mai mult sau mai putin intemeiat asupra tuturor celor implicati cu atributii legale in toata paleta activitatilor judiciare

·        O noua valorizare si stimulare a magistratilor, oferirea de modele tinerilor magistrati din cadrul exemlelor de pregatire si daruire profesionala existente in ierarhia valorica la un moment dat in corpul activitatii magistratilor

·        O adevarata ridicare a statutului magistratului roman pe cele mai inalte niveluri de independenta , siguranta , respect si demnitate sociala si profesionala - un nou prag de INDEPENDETA reala a MAGISTRATULUI –

·        eliminarea amestecului in atributiile judecatorului.

·        Disparitia suspiciunilor nefondate la adresa activitatii profesionale in solutionarea cauzelor judiciare , cat mai ales  la adresa dreptului magistratului de a propune o solutie judecatoreasca  obiectiva cu mult curaj , experienta profesionala si acuratete juridica, numai potrivit intimei sale convingeri , numai in temeiul si in limitele riguroase ale legii si solutie fondata temeinic  pe baza probelor administrate in cauzele judiciare.

Capitolul I

-Descriere generala-

Aspecte tehnice ale modalitatilor deontice de functionare:

Pe langa partea comuna de informatizare judiciara se impune

Introducerea unui nou serviciu, strict protejat si INDEPENDENT, UNIC SI SPECIALIZAT DE MONITORIZARE JUDICIARA in structura CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII (MAJOR -CSM MJ/RO)

Baza legala:art. 5 din Legea 92/1992-„publicitatea judecatii’

Art. 75 alin. 2,3 –idem-„atributii C.S.M."

Citez –art 73 alin. 2L.92/1992

„C.S.M. exercita orice alte atributii prevzute de lege"- „C.S.M..poate cere instantelor judecatoresti sau parchetelor relatii sau acte referitoare la activitatea profesioanala sau conduita magistratilor"

Aspecte tehnice deontice

·        La fiecare instanta judecatoreasca- Judecatorie , Tribunal, Curte de apel se va instala un sistem UNIC-(pentru toate salile de judecata din incinta instantei), simplu si economic-compus din unitate de inregistrare si cate camera de luat vederi pentru fiecare sala pentru inregistrarea audio si video a sedintelor de judecata.

La fiecare instanta sistemul va fi deservit de un singur operator, de la pupitrul amplasat intr-o incapere special amenajata si va efectua de acolo operatiunile , indiferent cate sali de judecata se afla la acel sediu de instanta.

·        Selectarea operatorului se va face din randul personalului deja existent in randurile grefierilor de la instante si nu va fi subordonat decat direct sefului sau direct din Compartimentul Tehnic si operativ din C.S.M.-M.J. Bucuresti.

·        -Atentie – Operatorul va avea un statut distinct si foarte strict.

·        Va avea obligatii stricte de confidentialitate in privinta inregistrarilor efectuate si sub raspundere penala va fi obligat sa stocheze baza de date, sa nu accepte ordine,promisiuni sau ingerinte ale magistratilor,avocatilor,justitiabililor,sau din partea presei in furnizarea de informatii sau cu privire la operatiile tehnice desfasurate in conditiile legii.

Operatorul va inregistra zilnic sedintele de judecata,le va sorta, inseria si va asigura pastrarea in arhiva amenajata special , la sediul instantei.

Operatorul va elibera aceste inregistrari in regim special numai Directiei specializate din C.S.M. Bucuresti, numai pe baza dispozititei scrise speciale date de aceasta institutie.

 

ACCESUL LA MATERIALUL INREGISTRAT

-utilizarea bazei de date speciale-

-proceduri-

·        Accesul la materialul inregistrat va fi limitat sever, iar informatia va avea un caracter exclusiv confidential si un regim strict de utilizare fata de obiectivele exacte si cerintele operative ale C.S.M.

·        Utilizarea , gestionarea sau in general folosirea acestor materiale audio-video de catre persoane neautorizate sau in alte conditii decat cele legale vor fi sanctionate drastic –* raspundere de natura penala*

·        Inregistrarile nu vor fi si nu pot fi oferite niciodata mass-media si nici altor persoane particulare

·        Accesul la materialul inregistrat se va face numai cu aprobarea scrisa-stricta (Ordin C.S.M.,obtinut doar in urma procedurii legale) iar utilizarea informatiei digitale va fi destinata numai departamentelor specializate care vor folosi informatia solicitata pentru:

·        1) statistica ,

·         2) studii privind ergonomia muncii magistratului ,

·        3) Studii si standardele calitative ale actului de justitie

·        4) evolutia aplicarii noilor legi in teritoriu,

·        5) esantioane relevante ale activitatii magistratilor pentru luarea deciziilor in comisia deontica de avansare si recompensare de merit profesional,

·         6) material vizand analiza necesitatilor modificarilor legislative

·        7) unificarea practicii judiciare si nu in ultimul rand,

·        8)material probatoriu ( absolut obiectiv) pentru actiunile disciplinare contra magistratilor acuzati de fapte disciplinare, in urma sesizarilor legale si procedurii de admitere a actiunilor disciplinare pornite – atentie !-(de avocati definitivi, cu minim 5 ani experienta profesionala ori de catre justitiabili , asistati in mod obligatoriu de catre avocati alesi)

 

Capitolul III

Obiective

Scopul I

Actiunile disciplinare contra magistratilor

Procedura deontica :

Sesizarea C.S.M. va trebui sa fie facuta in forma scrisa si va trebui motivata printr-un memoriu redactat in mod obligatoriu de un avocat si va cuprinde date referitoare la nr. dosarului cauzei , in timpul caruia a avut loc incidentul , ziua sedintei de judecata,,ora exacta,,numele magistratului si al grefierului de sedinta..

Aceste aspecte deontice au ca scop , pe deoparte , apararea onoarei si demnitatii corpului magistratilor , iar pe de alta parte, impiedicarea magistratilor de a fi tentati de abuz, rutina profesionala negativa sau tentatii de coruptie, sau de a scapa de responsabilitatea profesionala sub „ umbrela" independentei , invocand impunitate absoluta sau intangibilitate absurda- ceea ce presupune o noua dimensiune a profesionistului magistrat de buna credinta: asumarea raspunderii sociale, juridice si profesionale , din perspectiva principiului insitiuit de art. 16 alin. 2 din Constitutie-„NIMENI NU ESTE MAI PRESUS DE LEGE"

In sistemul deontic MAJOR CSM MJ/RO , magistratii cercetati in actiunile disciplinare nu vor mai putea sa influenteze direct sau indirect, pe cai „neortodoxe" , solutia instantei disciplinare , ori probatiunea in acuzarea lor sau eliberarea inregistrarilor obiective sau a actelor de decizie savarsite in speta si de asemenea nu vor avea acces la dreptul de a sesiza aceasta instanta sau alte jurisdictii fata de justitiabili ori fata de avocatii acestora, in materia deontologiei actelor si activitatii profesionale Jurisdictionale

Magistratii vor putea invoca si folosi materialul inregistrat in apararea lor si se vor folosi in acest for de aceleasi acte si probe aflate in contextul concret al probatiunii relevante.

De asemenea magistratii nu vor putea fi timorati de catre functionari superiori sau sicanati la genul ca ceva ar putea fi interpretat gresit in activitatea si conduita lor profesionala. .

.Niciodata nu se vor face publice cercetarile prealabile si nu vor fi intrerupti in a-si desfasura activitatea, ci doar in consecinta, C.S.M..Ii va stimula si recompensa de merit sau.dinpotriva ii va chema sa raspunda in actiunile disciplinare admisibile declansate de profesionistii cu probitate si vor fi judecati de un for legal competent dupa o procedura si o confidentialitate care sa asigure prestigiul si onoarea corpului magistratilor.

Nu se va permite sub nici o forma publicitatea numelor magistratilor judecati si condamnati.

Numai dupa ramanerea irevocabila a deciziei de condamnare si numai odata cu punerea sa in executare, CSM va putea da publicitatii numele magistratilor, potrivit uzantelor comune .

Pentru sceptici si pentru cei care se opun cu incrancenare punerii in aplicare a raspunderii judecatorilor, nu trebuie uitat ca in toata lumea civilizata magistratii chiar raspund pentru faptele lor penale ori disciplinare , tocmai pentru argumentul ca insusi magistratii nu pot fi abuzivi si nu pot fi mai presus de lege .!

Toti oamenii de bun simt recunosc ca magistratii poseda si uzeaza ( ca prerogativa legala ) de acea forta teribila de a dispune sau de a interveni in viata si destinele justitiabililor.

De a da sau de a imparti drepturile, inclusiv patrimoniul justitiabilului . De a dispune , pur si simplu de viata de patrimoniul si de demnitatea contribuabilului aflat temporar in situatia de justitiabil .

In orice cauze, magistratul ia decizii mai mult sau mai putin insurmontabile,

Magistratul dispune inclusiv de dreptul de politie al sedintele de judecata , iar in timpul exercitarii prerogativelor sale poate determina instantaneu , cu deplina putere , indiferent de orice persoana prezenta in sala de judecata( sau avand legatura cu cauza dedusa judecatii- aparatori, martori,experti) ... sa se conformeze pe loc dispozitiilor sale…..

Simpla prezenta a camerei de luat vederi in sala de judecata si a intregului sistem de garantii deontice si procedurale amintite VA DETERMINA O SCHIMBARE RADICALA si ireversibila in BINE A MENTALITATII participantilor activi si pasivi la actul de judecata .

O schimbare radicala de mentalitate la nivelul justitiabiililor, avocatilor , inclusiv pe fond, la nivelul gandirii magistratilor…

Se va asigura prin aceste metodologii un inalt standard de inclinatie NATURALA si SPONTANA spre COMPETITIVITATE , INTRE PARTICIPANTII activi si pasivi LA ACTUL DE JUSTITIE.

O NOUA SI MODERNA PREMISA DE STIMULARE legala si tehnica A DESFASURARII IN CONDITII DE SOLEMNITATE, LEGALITATE, CELERITATE SI BUNA CREDINTA A SOLUTIONARII PROCESELOR AFLATE PE ROLUL INSTANTELOR JUDECATORESTI DIN ROMANIA !

Forta metodei rezida tocmai in forta vectorului dinamic al principiului bunei credinte principalilor "actori" in forul de judecata,

Rezida in realitatea potrivit careia atat magistratii , avocatii, procurorii si justitiabilii vor fi mult mai puternic motivati de a depune toate diligentele-(de aceasta data liber consimtite)- iar in acest nou sistem se vor „duela" numai juridic si nu pe alte influente nefaste , folosindu-se cu toata increderea de aceste noi „arme" legale , deontice , simtind si traind acea realitate prin care pot dispune efectiv de toate garantiile unui act de justite de cea mai inalta calitate.

Justitia nu va mai insemna doar principii si idealuri, ci aceste vor pute fi puse in practica efectiv iar mijloacele electronice si deontice amintite vor transforma in realitati cotidiene aceste principii si idealuri juridice.

 

 

 

Capitolul III

Obiective:

Scopuri: II-VI

II. Material didactic pentru pregatirea tinerilor magistrati

La INSTITUTUL NATIONAL de pregatire a MAGISTRATILOR

Avantaje:

Extragerea si studiul de esantioane relevante pentru pregatirea tinerilor magistrati la seminariile de specialitate.

Exemple pozitive / exemple negative, prelevate selectiv direct din forul judecatii.

Impactul de neuitat al exemplelor semnificative, prelevate direct din instante, grefate pe forta atat de penetranta a exemplului informatiei audio-vizuale, multiplicata instantaneu prin acumularile precedentului cazuistic si al practicii judiciare inclusiv al personalitatilor implicate in „duelul judiciar",

esantioane vizionate analizate si comentate de catre profesorii si auditorii de justitie, tinerii viitori magistrati de o reala motivatie, abnegatie si devotament in profesia pentru care se pregatesc .

Comentarii tehnice relevante legate de institutiile juridice aplicabile in spete, limitele juridice , psihologice si consecintele atitudinilor participantilor in speta analizata.

Metodica, studii , solutii active.

 

III . Date statistice necesare MJ, si altor entitati oficiale specializate

Statistici cu privire la legile in aplicare, nevoi normative, etc. - Serviciul documentare, Informatica,Directia Legislatie,

Prelevarea si prelucrarea datelor obtinute potrivit nevoilor si tendintelor definitorii ale necesitatilor sistemului judiciar roman.

 

IV. Unificarea practicii judiciare

Solutii dinamice de comunicare si aplicare in practica a Deciziilor ICCJ .

Ca noutate absoluta => MJ. si ICCJ vor avea imediat sub control dinamica si feed-back-ul fenomenelor functionarii legilor si al practicii judiciare in teritoriu in toate situatiile- > atat ca inertii dinamice ale instantelor, cat si tendintele de nuantare a practicii in cazul aplicarii unor anumite legi .

Numai impactul benefic pe latura comuna informatizata , ca simpla comparatie , se poate distinge astazi efectul exemplului recent de de prelucrare informatica a experientei practicii judiciare acumulate timp de 14 ani la CSJ- 1990-2004 in varianta de inceput a CD-_ului editurii. ALL BECK (cele 20.000. de pagini de Decizii ale CSJ-1990-2004), exemplu care deocamdata este mult mai static, redus la scara redusa,pur informationala, didactica- fiind o simpla „carte electronica" cu date necesare activitatilor judiciare.

Intuiti la ce nivel de inter-activitate informationala va ajunge sistemul, din moment ce interesul ergonomiei si sigurantei profesionale a magistratilor cat si reinstaurarea calitatii actului de judecata a crescut in progresie geometrica in ultimii ani, mai ales odata cu diversificarea cauzelor si cu patrunderea tinerei generatii in profesie.

Eficientizarea defasurarii actului de justitie in acest mileniu nu se mai poate face fara celeritatea rulajului informatiei si feed-back-ului juridic.

 

 

 

 

 

V -Date necesare cercetarii stiintifice in diferitele ramuri ale sistemului de drept roman

( propuneri si edictarea efectiva de reglementari moderne , precedent si doctrina judiciara)

 

VI BAZA DE DATE C.S.M. pentru ACTIVITATILE DE EVALUARE, CONTROL SI RESPECTIV RECOMPENSARE PROFESIONALA de MERIT A MAGISTRATILOR.

 

Baza de date obiectiva oferita de C.S.M.sub aspectul mentinerii corpului magistratilor la un inalt nivel de pregatire profesionala,demnitate si onoare sociala:

·        Posibilitatea verificarii instantanee, fie prin sondaj, fie prin ordine prestabilita a activitatii anumitor magistrati fata de modul cum inteleg sa-si indeplineasca exigentele profesiei.

·        Date obiective pentru propunerea avansarilor si/sau a recompensarilor de merit a magistratilor pe criterii de performanta profesionala, conduita constanta profesionala a magistratului,rezistenta la stress si redimensionarea incarcarii cu un numar optim de cauze, pe grad de dificultate si de ergonomie intelectuala a muncii depuse de magistrati.

Avansarea magistratilor se face in prezent potrivita art 67-70 din Legea 92/1992,in baza unor calificative subiective date de sefii ierarhici sau de catre inspectorii M.J.

De lege ferenda propunerea de avansare si/sau recompensare se va face pe numai in baza unui referat C.S.M. elaborat de Comisia de monitorizare Profesionala compusa din 4 membriiun inspector, un magistrat , un avocat desemnat de UAR si un psiholog specialist .

Referatul va fi intocmit in urma voturilor comisiei , date in urma analizei activitatii profesionale a magistratului pe esantioanele de secvente inregistrate (obtinute cu aceasta ocazie de C.S.M. din arhivele instantelor) decelandu-se concluzii obiective cu privire la conduita profesionala, temperamentul si abilitatile tehnice care tin de COMPORTAMENTUL CONSTANT AL MAGISTRATULUI.

Atentie

Ca NOUTATE,

Va exista

Acuratetea DECIZIILOR DE PROMOVARE si posibilitatea efectiva si inedita a PREVIZIONARII EVOLUTIEI PROFESIONALE A MAGISTRATULUI RECOMPENTSAT.

 

 

 

Costurile presupuse cu logistica si inzestrarea instantelor:

Organizarea instantelor:

·        judecatorii -179

·        Tribunale -41

·        Curti de apel -15

·        Curtea Suprema –1

·        Hardware:

Total instante= 236 X 1500 Euro / medie, cost "modul" la o singura instanta pentru ambe componente sistemice

Total costuri hardware = 354.000 Euro (Total costuri pentru ambele componente sistemice:

A. componenta interactivitatii comune – simple comunicari administrative , situri informationale , legislatie, posta electronica, linie teleconferinta , etc. ;

B. componenta speciala, protejata - Sistemul -.M.A.J.O.R._CSM-MJ/RO in mod obligatoriu cu regim special de parolare si criptare a stocarilor de date si a canalelor de transmitere a informatiei.

 

Opinii, dezbaterile pro si contra, finalizarea detaliilor PROIECTULUI si

Fixarea unui studiul de fezabilitate

si ,

de ce nu:

cat mai curand … un necesar PROGRAM PILOT !

 

 

Asteptam opiniile si argumentele utile, pertinente si concludente.

(va urma)

 

AVOCAT Ion Gabriel Anghelus

www.avocatanghelus.go.ro

avocatanghelus@go.ro       avocatanghelus@mymail.ro

 Tel 0721 736 034

 

 

© Copyright 1996-2004

  Toate drepturile rezervate*

 © ANGHELUS  I .ION GABRIEL  & collaborators

           BUCURESTI-1996